ITV’nin 0 pembe dizisinin 50. doğum gününde, dizinin yapımcıları bu olayı 16 Ekim’de yayınlanan sürükleyici özel bir bölümde doruk noktasına ulaşan bir dizi hikayeyle kutladılar
Şovun geçmişini bugünle birleştiren, tamamen aksiyonlu bir doruk noktasında, köyü vuran ölümcül bir fırtına görüldü ve devamında, izleyiciler, Mimaki 3DUJ-553 yazıcıda üretilen tam renkli 3D baskılı modeller olarak yeniden yaratılan başrol oyuncularının yer aldığı güçlü bir fragmanla karşılandı.
ITV, proje için 3D tarama ve renkli baskı olasılığını belirlemek üzere Cheshire merkezli 3D tarama ve baskı uzmanı Europac3D ile temasa geçti ve şirketin Operasyon Müdürü Danielle Kenny’nin hatırladığı gibi, işler kısa sürede ilginçleşmeye başladı. “Bu çok masum bir soruşturma olarak başladı ama hızla büyüleyici bir projeye dönüştü” diyor, Kenny ve devamını şöyle anlatıyor:
“ITV’yi Leeds’teki ofislerinde ziyaret ettik ve oyuncu kadrosunu Artec Leo tarayıcı kullanarak taradık. Ekiple birlikte sahada tam bir gün geçirdik ve oyuncuların belirli zaman dilimlerine katılmaları için program yaptık; bu sırada kostümlü olarak tarandılar ve animasyon fragmanının gereksinimlerine uygun pozlar verdiler.”
Artec Leo tarayıcı taşınabilir, el tipi bir 3D tarayıcı ve tam yerleşik otomatik işleme sunan ilk sistem. Dahili HD ekranıyla, nesnenin (veya bu durumda aktörün) tüm alanlarının doğru şekilde yakalandığından emin olmak için tarama işlemi sırasında 3D kopya görüntülenebiliyor.
Kenny şöyle devam ediyor: “Tarama tamamlandıktan sonra, dosyaları baskıya hazırlamak için Europac3D’de yeniden işledik ve her model, her birinin iki farklı boyutta sürümünün üretilmesini sağlayacak şekilde düzenlendi.”
Europac3D, Birleşik Krallık ve İrlanda Mimaki distribütörü Hybrid Services’i nihai modelleri yaratması ve üst düzey Mimaki 3DUJ-553 tam renkli 3D yazıcıda basması için davet etti. Kenny, şöyle diyor: “Mimaki, işi tamamlamak için elimizdeki tek çözümdü. Ülkenin TV ekranlarında yakından incelemeye dayanacak tam renkli çıktıya ihtiyacımız vardı ve 10 milyon renge kadar baskı yapabilme özelliğiyle Mimaki bu ihtiyacı mükemmel bir şekilde karşıladı.”
Mimaki 3DUJ-553, 500 x 500 x 300 mm’lik bir yapım alanına sahip ve bu, baskı sürecini optimize etmek için karakterlerin Mimaki’nin düzenleme yazılımı kullanılarak toplu olarak basılmasına olanak tanıyor. Mimaki’nin renkli 3D yazıcıları, modelleri oluşturmak için suda çözünür destek malzemesiyle birlikte UV ile iyileştirilebilir mürekkep kullanıyor ve basıldıktan sonra, son temizlemeden önce destek malzemesinin çözülmesini sağlamak için şekiller bir su banyosuna yerleştirildi. Kenny, “Destek malzemesinin non-invaziv olarak çıkarılması, kırılmalar nedeniyle zaman kaybedilmemesini sağladı ve ITV’nin son teslim tarihine zaman kaldı” diyor.
Dönüm noktası olan bölümden önceki haftalarda yayınlanan fragman, büyük bir fırtınanın kurgusal köy üzerindeki patlayıcı etkisini tasvir eden 1 dakikalık bir animasyon sahnesi. Kilit karakterler duygusal pozlarda gösteriliyor, fırtına etraflarında dönerken zamanda asılı kalıyor ve kamera geri çekildiğinde, aslında köy barında yer alan devasa bir pastanın ortasında yer alan figürler olarak tasvir edildikleri anlaşılıyor.
Kenny, “Bitmiş fragman gerçekten dramatik bir saat ve 3D baskılı modeller, çekimler sırasında gerçekten teste tabi tutuldu” diyor ve ekliyor: “Yapımcılar, tarama ve baskı sonuçlarından memnun kaldılar ve TV tarihinin unutulmaz bir parçasına katkıda bulunabilmek bir ayrıcalıktı.”