Agfa’dan bir Jeti Tauro H2500 geniş format baskı makinesi aldıktan sonra, Brezilyalı tabela ve serigraf baskı şirketi
P + E Digital, krizden uzak durmayı ve müşteri tabanına yüksek kaliteli çözümler sunarak işini genişletmeyi başardı.
Görsel iletişim işinde, bazen bir şirketin geleceğini tamamen tersine çevirmek için tek bir ekipman parçası yeterlidir. Doğru yüksek teknolojili baskı makinesini doğru zamanda satın alan ve ürün arzını anında tamamen yeni bir müşteri yelpazesini cezbeden uçtan uca çözümlerle genişleten birçok şirket var. Birdenbire, bu şirketler durumlarında ani bir sıçrama yapmayı başardılar. Tüm bunlar, çok yerinde tek bir yatırım sayesinde gerçekleşti.
Brezilya, São Paulo’da, Limão bölgesinde bulunan ve 2,5 metre genişliğinde bir hibrit LED UV baskı makinesini, Agfa Jeti Tauro H2500’ü aldıktan sonra yolu tamamen değişen bir şirket olan P + E Digital firmasında olan da tam olarak buydu.
P+E’nin geçen yıl her şey değişmeden önce sekiz yıllık bir deneyimi vardı. Şirket artık üç ortak tarafından, São Paulo’nun Brooklin bölgesindeki 800 metre kare tesisi ve 70 civarında çalışanıyla işletiliyor.
Brezilyalı sektör dergisi Empresário Digital, Agfa ekipmanlarının P + E’nin işlerini büyütmesine – hatta şirketin birkaç yıl boyunca Brezilya’yı sarmış olan ekonomik krizden kurtulmasına – nasıl yardımcı olduğunu anlamak için, şirketin iki yöneticisi, Üretim Direktörü Paulo S. Gonçalves ve İşletme Direktörü Ane Ferraz ile konuştu.
Ane Ferraz, İşletme Müdürü: “Jeti Tauro’yu muz yaprakları üzerine kitap basma gibi güzel sanat projeleri için de kullanıyoruz. Piyasadaki hiçbir şey Agfa gibi kaliteye ilişkin beklentilerimizi karşılayamadı.”
ED – Jeti Tauro’kullanmaya başladığınızda nasıldı?
Paulo – Şehir mobilyası projelerinde kullanılacak bir makine aramak için Belçika’ya gittim. Fikir buydu, ancak hiçbir zaman bir yere ulaşamadı çünkü işler bu süreçten sorumlu olan kişiyle yürümedi. Böylece, makine ilk üç ay boyunca pratik olarak terk edildi. Daha sonra, baskı makinesinin neler yapabileceği hakkında daha fazla şey öğrenmeye başladım ve P + E’nin bir uzmanlık alanı, aslında dünyanın dört bir yanında birçok ödül kazandığımız bir bölüm olan, özel projeler için devasa potansiyelini keşfettim.
ED – Bu baskı makinesini özel projeler için kullanmaya nasıl başladınız?
Paulo – Normalde, bu Agfa makinesini alan herkes genellikle çok fazla metre kare görüntü basmayı düşünüyor, çünkü kesinlikle bunu yapabiliyor. İnsanlar genellikle güvenli bir şekilde oynamayı ve alışılmışa sadık kalmayı severler. Her zaman tam tersini yapmak, yeni olasılıklar keşfetmek istemişimdir. [Paulo, özel bir örtü ile lüks L’Occitane kitabını gösteriyor] Muz yaprağı üzerine bastığımız bu kitap kapağı gibi farklı uygulamalar için kullanmak istedim. Çoğu kişi bu yazıcıyı afiş, sokak mobilyaları vb. için kullanırken, bu özel güzel sanatlar projeleri için kullanmaya başladım. Kimse özel projelerden hoşlanmaz çünkü karmaşıktır; şirketler her zaman daha basit bir çözüm buluyor. Girdiğimiz yer burası. Bugünlerde Brezilya’daki çoğu PINI (Fernando Pini Graphic Excellence) ödülünün rekorunu tutuyoruz. Sadece bu yıl 30 farklı projeye imza atıyorum.
ED – Dikkatinizi çeken başlıca özellikler nelerdi?
Paulo – Gözüme ilk çarpan şey baskı kalitesiydi. Bir kitap kapağını olağanüstü incelikle çoğaltabildiğimde, bu baskı makinesinin olağanüstü kalitede projeleri ele alabileceği anlamına gelir. Ve diğer makinelerin yapamadığı çok iyi okunabilirliğe sahip daha küçük parçalar üretebildiğimde, bu yüksek kalitenin bir başka kanıtıdır. Burada mükemmel bir HP de var ama bu Agfa baskı makinesi benim favorim.
ED – Makine iş beklentilerinizi nasıl değiştirdi?
Ane – Paulo, 2015’te ABD’de müşterileri için eksiksiz çözümler sunan bir şirket hakkında bilgi edindi ve P + E’nin tam olarak ne olacağına karar verdi: Müşterilerin tüm ihtiyaçlarını, kartvizitlerden reklam panolarına, vitrinlere, özel projelere vb. bulabilecekleri bir işletme. Jeti Tauro’dan önce, HP makinemiz dijital, kağıt ve kart baskılarını yapıyordu ancak bu tür özel malzemeleri değil. Günümüzde müşterilerimiz, aralarından seçim yapılabilecek çok çeşitli olanaklara sahipler.
Paulo – Bu makine bizi Brezilya’daki ekonomik krizden kurtardı. Bu Agfa baskı makinesini, kriz işimizi kötüleştirmeye başladığında aldım ve fazla çalışma nihayetinde durumumuzu istikrara kavuşturmamıza imkân verdi. Şimdi bana % 25 ila % 30’luk bir marj veriyor. Başka bir deyişle, bu makineyi satın almasaydım, şimdi % 30’un altında olurduk. Jeti Tauro krizden uzak durmamıza yardımcı oldu. Birçoğu kapılarını kapatırken ya da hâlâ mücadele ederken, burada her şey yolunda gidiyor. Ve çok yakında başka bir Agfa satın almak istiyorum.
Yakında markanın diğer makinelerini incelemek için ABD’de bir fuara gidiyorum.
ED – Şirketinizi bundan birkaç yıl sonra bu Agfa ve satın almak istediğiniz ikincisi ile nerede görüyorsunuz?
Paulo – Açıkçası, hayatımı güzel sanatlardan kazanmayacağım; yalnızca kitap kapakları veya fotoğraflar basarsak faturaları ödeyemiyoruz. Ancak, diğerlerinden farklı olarak, hâlâ üstün kalite konusunda ısrar ediyorum. Saatte 250 metrekare basabilmesine rağmen, makinemizi saatte 100’e ayarladım çünkü mümkün olan en iyi kaliteyi istiyorum. Diğerleri miktar ararken, müşteriye özel bir proje göstermenin onları kazanmak için yeterli olduğunu biliyorum.
Ane – Hedefimiz uçtan uca bir çözüm sunmak. İki farklı şirkette bir PS ve bir katalog bastırdığınızda, farklı renk eğrileri elde edebilirsiniz. Ve bu, burada olmaz.
Bugün sadece Jeti Tauro ile siparişlerimizin çoğunu halledebiliyorum. Ve bu sadece POS malzemesi değil… Bu sanat! Piyasadaki hiçbir şey Agfa gibi kaliteye ilişkin beklentilerimizi karşılayamadı.
ED – Bugünlerde ajanslardan az ya da çok işiniz var mı?
Paulo – Geçmişte, reklam ajansları işimizin % 90’ından sorumluydu. Ancak bu rakam % 50’ye düştü ve doğrudan müşteriler diğer yarısını alıyor. Pazar değişti ve doğrudan müşteriler daha fazlasını alıyor. Artık ajanslara güvenmiyorlar. Müşteriler, finansal sorunlardan dolayı ajansların bu süreci yönetmesini istemiyorlar. Doğrudan müşterilerimden bazıları Itaú, Danone, Nextel, Bradesco… Günümüzde ajans projelerimden çoğu, Agfa ile basılan sokak mobilyası.
ED – Ajanslarla anlaşmak neden zor?
Paulo – Çok fazla zorluğum yok çünkü 30 yıldır ajanslarla iş yapıyorum. Bu çok kolay. Günümüzde zor kısım malzeme maliyetleri. Bir kutu kullandığımda 1000 BRL’ye satıyordum; şimdi 300 BRL’ye gidiyor. Fiyatlar düştü ve ajanslar artık aynı maliyetle satın alamazlar.
ED – Etkileyici bir ödül kazanma geçmişiniz var. Bu nasıl oldu?
Paulo – Pazarlamada hiç iyi olmadım ama işin kalitesine odaklandım. İsrail’deki bir ödül töreninde dünyanın en iyi baskı şirketi olarak kabul edilene kadar P + E’nin ne kadar büyük olduğunu nasıl ölçeceğimi bilmiyordum. Ve kalite bizi bu kadar ileri götürdü. Jeti Tauro’ya ilk ödül PS ile PINI ödülünü kazandığımız geçen yıl geldi.
Ama ondan önce de ödüller kazanıyorduk. Son yıllarda yılda ortalama dokuz ödül aldık. Bu İsrail ödülü gerçekten görünürlüğümüzü arttırdı. Daha önce bu tür bir pazarlamaya ihtiyacımız yoktu, çünkü ajanslar işimizi geliştirmemize yardımcı oluyorlardı. Artık daha doğrudan müşterilerle çalıştığımız için pazarlama çok önemli. Facebook, Instagram, web sitelerimiz var… ve her hafta üzerinde çalıştığımız birkaç işten bahseden yazılar yazıyorum.